dilluns, 12 d’abril del 2010

Montrebei.CADE 550m. 6c

Despres d' un mes sense tàpia ens hi posem de nou, i fem ració doble.....
La pista desde Viacamp està practicable, pero encara en obres. Al loro desprès de pluges.
Clapem a l' aparcament amb la companyia d' uns vascos "peculiars", amb els que ja haviem coincidit fa un parell d' anys a Riglos.
La bilbiografia:

Al matí diana a les 6 i a les 7 en marxa. Aproximació en 1:10h, tenim sort i tot i no conexier el camí, ho localitzem tot prou bé.
L1 enceto la via. Placa fàcil. Munto R en sabina, just arribar a la feixa.
L2 resalt i travessa. Pas curiòs de V o + i el Feliu munta reunió al peu del diedret.
L3+L4 s' empalmen sense problemes ( si has muntat la R2 més amunt). Passem ràpid perque una cordada al pilar picazo ens bombardeja. Just deprès de passar naltros cau un xusco a la travessa del L4 que tranki......quina por.
L5 Placa, ja en bona roca, de 6c. Surt bé en lliure, tot i que l' aire gèlid que ara ens ve per el congost no ajuda...
L6+L7 També s' emalpen bé, controlan les cordes.
L7. solet, solet...
L8, el de la sabina cutre. Realment està fatal, la pobre. El Feliu té compassió d' ella i passa en lliure, al segon intent, sense tocar-la ni assegurar-s'hi....al meu torn passo amb un A0 dels tascons abandonats. Pas molt a bloc, on la motxila m' ajuda a obrir la porta...
L8. Pobre sabina....
L9 Placa fàcil i tramet de 6a sobre pitó de la risa....
L10 Xemeneia típica de V+ (o sigui prou dificil...) i sortida en placa. L' A0 surt prou bé en lliure, no deu ser més de 6c. Aqui ja començo a anar "tustat."
L11 Fàcil. Bona roca
L12 Diedre molt maco i amb més bona roca del que sembla des d' abaix. Travessa i reunió paronàmica.
Diedre al L12

R12, no podia falta la tipica foto...
L13+L14 També s' empalmen bé. Queda un llarg maco i que, tot i ser fàcil, al final et posa les piles...
L13+14
Fotos cortesia Baro-Paula
Cordada Baro Paula al pilar Picazo
L15 Diagonal en baixada molt fina de 6b i diedre-xemeneia sostingut. Saltem la r de la cova (1 pitó) i muntem a les sabines gordes del L16.
Diedre al L15
L16 Arbre tracció fins a la gran feixa.
L17 llarg de sortida molt guapo i amb ambient. IV+ dels que ja et passa factura. A dalt de tot sortir en xemenia cap a dalt, no passar per mig de l' arbre....
Cap al L12 veiem bé qui ens vol matar a pedrades....és l' Oriol Baró i colega Rubita al Pilar Picazo. Ens fotem algun crit, alguna foto i ens trobem al cim. Bona gent. Anem plegats fins a localitzar el pas del mur rocòs de més amunt....desprès ja anem fent, que ells amb el petate en tenen per a més estona...
Molta gent a la paret de Catalunya ( diedre gris, tempesta, un matxaca d' artifo que es va passar gairebé tot el dia al primer llarg de nosequé...) i un parell de sonats del BASE que van ser acollits al crit de "cabrooones" per la gent que trepava i que es van endur un bon ensurt.....
Hi hem posat unes 8 horetes, lluitant els llargs de 6c..... 2 hores més per a tornar al cotxe, seguint el PR200 que baixa del cim a la pista, desviant-nos cap al final....entre pitus i flautes total cotxe-cotxe 12 horetes justes. Ja ens hem quedat a gust.
Joc aliens semàfor+gris+taronja, C1-C3 i tascons. Bagues llargues i molta aigua (duiem 3l. i vam fer just...)
Ara que ja tenim controlat aquest sector, ja em veig a venir la enredada del Feliu......

Isidre Escorihuela ha dit...

Felicitats per la via...
Guapa la línia... Sobretot a partir del primer 6c...

Oriol ha dit...

Hey Marc, Felicitats i Bon inici de Primavera a les parets!!! jejejej
Ja veig que aquest any pinta imparable!! Fantàstic.

QUO ...projectant també la temporada :)

PGB ha dit...

Enhorabona bous! Non stop!

marc ha dit...

Si Isidre, molt guapa. Vaig llegir la vostra piada en el seu moment i encara la tenia pendent...
Quo; a veure com evoluciona la cosa, de moment ja ens hem tret la tonteria de cop...
PGB, merci pels ànims; ara, per bous els que van obrir alló el 77.
Apa, salut

Iban Bessa ha dit...

ei marc! una via preciosa i on s'escala moltíssim. i d'horari de master res de res, teníem por de no sortir per dalt de dia i vam anar per feina, la diferència amb vosaltres va ser no forçar els 6c's...

salut!!!

marc ha dit...

Bueno, bueno....tot i no forçar, deu ni do 6:45h, i l' endemà la Santiago Domingo. Jo l' endemà no podia dir ni faba....