dilluns, 6 de setembre del 2010

Sud del Pedraforca. Esperó Barrufets 275m. 7a

Finalment ens posem de nou a la feina amb el Fèlix, a veure si agafem rodatge.....
Aquesta la tenia pendent, i per a iniciar el curs ja està bé. Es pot apretar una mica, peró en teoria no obliga, ...en teoria. Aixó si, escalada tècnica de nasos...
Així que dissabte enfilem cap a la sud des del Gresolet. Amb una hora i quart ens plantem a peu de via, amb una part de la feina ja feta. Pel camí coincidim amb una cordada que va a la Via de Tots, els únics que amb els seus crits ens acompanyaran durant tot el dia...
A la guia del Dalmau la graduació que marca és pura fantasia, V/A1, ja....els únics "quintos" que vam trobar van ser al bar....la graduació del Luichy a la guia de la sudface sembla més encertada, tot i que també amb els V o V+ apretats...Nosaltres duiem la de caranorte, prou bé.
L1 V+ Entrada amb blocs sospitosos i verticals...navegada per placa bona i R. Camalots, aliens i algun tascó.

L2 6b Diedret i travessa a dretes per sota el sostre. Sortida en diedre vertical amb algun paset desplomadillo fins a la placa de sortida...travessa marcada a esquerres i diedre matojero fins a la r. Al loro amb no tirar la placa recte amunt! Un pont de roca a equipar marca en punt de travessa...Aliens groc i vermell, C1 i tascons petits.

L3+L4 7a. Anem, en plan de guais, sense ganxos...per sort tenim un Feliu...Travessa molt fina de peus cap a l' esquerra. El pas més dur ve desprès, per a xapar el segon parabolt del llarg...pujada de peus amb bidits molt curts, uff... desprès anar fent amb algun peu-mà curiós fins al tram de V que tranqui...una mica trencadot. Empalmem amb el L4 sense problemes, controlant bé els primers xapatges. Encadenem tots dos, amb una bona injecció de moral. Ara tocarà apretar fins al final per al rotpunkt total....pràcticament equipat, pero obligadillo. Tascons i aliens per al tram de V (o màs). Llarg molt guapo. Al tanto amb la caiguda de pedres de la r4 a la 3...a mi ja em va passar algun projectil justet, justet...

L5 6b Passets fins per a caçar la fissura fàcil de la dreta. Travessa a sac cap a sota el sostret i amunt. Al tanto que per anar a buscar la bavaresa de sortida no és evident. Alien vermell a la fissura, la resta ok.

L6 6b+ Llarg prou sostingut, amb els pasos més durs ben assegurats. Aliens.

L7 6b+. Llarg boníssim, amb moviments molt tècnics i bonics. Molts pasos de fe....totalment equipat. Aquí la dificultat està en no sucumbir a la tentació de l' A0....

L8 IV. Sortim per l' aresta, saltem la r, encarem el muret final i muntem reunió de friends sota el bloc característic final....C1 i algun alien. En 5 horetes som dalt, passem del cim i cap avall.
Al final ho hem lluitat, i rotpunkt per als dos...superant clarament les meves expectatives inicials....
Bona temperatura, amb una mica de rasca al tapar-se el sol...sort del softshell!. Quin luxe passar fred a principis de setembre....
Vam fer amb semafor alien, camalots 1 i 2 i tascons mitjans i petits. Cintes llargues i un mosquetó petit o bagueto per a algun pitó difícil.
Molt bona via, indicada per a les ments més equilibrades.....

Mingo ha dit...

Felicitats, ja veig que tornes a tibar i que el coco està en forma me'n alegro.

Anònim ha dit...

vaja, així que la cordada us acompanyava amb els crits eh, ggg. Doncs podries posar amb els riures, perquè és el que més vam fer... Gran dia, i sap greu si fam destorbar-lo...

hummm, per la resta sentim també destorbar el vol dels ocells i tot això ;-)

Apa salut i bones trepades.

marc ha dit...

Gràcies Mingo, sembla que poc a poc anem fent el callo....
Hola Guillem: no ho deia amb mala llet..., qui diu crits, diu riures. Ja se sap que una cordada de tres sempre està més de guasa. Els que emprenyen de veritat son les putes motos.....
Per cert, vau recuperar el mathos que vau fotre avall?
Guapa la vostra via.
I tu qui ets, el masquina capocordata, el xaval de la tirita o el que hi vaig parlar?

CARAPENIS ha dit...

sSSOY EYACULADOR PRECOZ! y lO DIGO A VIVA VOZ...!!! SALUT I METRUS!

guillem ha dit...

Ostia Marc, eprdona, no havia tornat per aquí.

Jo sóc el de la tirita, suposo, per eliminació, gg, però sé a que et refereixes per la tirita!

No vam recuperar el matos, pel que venia redere. Però també en vam trobar del que venia davant.

Buenu, Salut i perdona el colega desmadrat, que, per cert, és el capocordada que està com un llum d'oli.