dimecres, 17 de novembre del 2010

Sant Gervàs. Inhospitak 185m. 7a/A1

Cap a Sant Gervàs de nou, a veure si podem repetir la nova via dels Ganxeto-Torre, encara calenteta del forn....el que no sabiem és que ens cremariem!!!

Consultats els masters, ens diuen que inclús és algo més fàcil que la Escaladors en perill d' extinció, que vam escalar l' any passat per aquestes dates, amb prou èxit i que ens va deixar un molt bon regust de boca...els fem cas i divendres, valents cap a l' ermita de Sant Roc.
Ens plantem en 3/4 a la canal, i en pocs minuts més ja som a peu de via:

L1 7a+/b. Entrada dura, que t' agafa molt fred, peró ben assegurada amb pràcticament totes les peces del llarg...desprès diedre desequipat de 6c, on tampoc regalen. El Feliu passa amb algun repòs i algun subebaja...al meu torn flipo bastant...no se si és que vaig fred o patòs o que, pero no tinc bones sensacions...Tascons a gogo, aliens i C1

L2 7a/A1. Tiro cap al primer bolt sortint de la r, miro el percal i no ho veig clar. Em noto patós, patós, i en conseqüencia vaig cagadillo...o és al revès? no ho sé. La qüestió és que baixo a la r i tira el Fèlix. Es casca una navegada pel tram de 6b fins al segon bolt, sense possibilitats de protecció. Nomès duiem un martell i li sap greu clavar i alterar la via...prohibit caure. El 7c no el veiem ni en pintura, el fem tot en A1. Tasconets i algun minimerlet per arribar a les peces fixes. Sortida en lliure guapo, pero molt tècnic (tot de laterals per a mans i peus) fins a la r.

L3 7a/b. Amb dos llargs ja anem cuits....deixem el 7a/b i anem fent en A1. Realment es complicat assegurar-se passant en lliure, donada la forma d' escalar, laterals i més laterals....nomès per a autèntics experts o per a molt valents. En artifo vas fent, les peces queden prou bé...excepte un parell de tasconets que no van suportar el pes del Feliu...sort del canto bo que tenia a la grapa....a partir de la travessa del bolt i el clau, la cosa afluixa. Tascons de totes les mides, inclús estaria bé algun mitjà o gros repetit, aliens i camalots.

L4 6c+. Tranqui, també. Aqui no regalen enlloc. Sortida a caçar el bolt, travessa amb final feliç, placa fina i anar fent per lleu fisura fins a la r. Els passos més durs ben assegurats, peró molt alegria en general...

L5 6b. Li tiro, sense gaire convenciment, peró és que el Fèlix s' ha deixat les bagues de reunió i l' ha muntat amb la corda...a més ja ha tingut lo seu, el pobre....Placa fina a buscar el bolt. Anar fent fins que tomba i el terreny empitjora. Busquem el forat del bolt pero no el veiem....el pont de roca tampoc. A tope de corda, per el camí més lògic, amb tendència a l' esquerra fins a la r final.

7:30h de res...quins panots. Avui hem rebut una bona cura d' humiltat,..aixó si, podem gaudir d' una bonica posta de sol. Depressa cap al cotxe, on arribem negre, negre. Sort que ja controlavem el camí.
La via és molt bona, la pedra excel.lent, ara, no sé si era el tipus d' escalada (res a veure amb la Escaladors), o que no tenia el dia (en mi ja pot ser, pero en el Fèlix ja és més excepcional) o què collons, peró deunido el festival.....ah, i felicitats als primers repetidors pel rotpunkt. Almenys hi ha un Olivé bó.
De material duiem el de la ressenya: Aliens del blau al taronja i camalots fins al C3, el ganxo i la pedala. Baguetes fines per a algun minimerlet. Nomès faltaven los perros i la parcela... Mola repetir tascons mitjans i grans, si vas en plan covard. Un pitó plà o universal per al tram expo del segon llarg estaria bé...aquí cadascú ja s' ho sabrà...
Per cert, un apunt; a la ressenya diu que cal pendre pista a l' esquerra direcció Mas d' en Gras, quan en realitat és a la dreta.

albertganxets ha dit...

bueno bueno bueno
Entre el vicenç que ha pujat el grau, i les males companyies que sempre ens acusen de "paternalistes", perdem el nord.

Tornarem a posar algun clauet a L2, i arreglar allò que faci por.