dilluns, 29 de juny del 2009

Cara Sud del Pedraforca. Choras Piengue+Estimball 6c

Ja feia temps que tenia ganes de fer aquesta via. La idea era completar el dia amb els diedres de sortida de l' Estimball, que em van quedar pendents l' any passat...

Aixi que el dissabte al vespre amb el Toni cap a Saldes. Arribem dels darrers al mirador, i em sembla que vam ser del primers a sortir.....Decidim aproximar des del mirador, ja ens ho coneixem i és més bonic. Amb 1:15h ens plantem a peu de via. A les 8:45h comencem la via....fot un bona rasca, encara no hi toca el sol...em sembla que no havia escalat mai aqui amb ombra. A mes estem sols, fins al cap de 1:30h no comencen a apareixer cordades que es posaran a la Pany i a la Choras.
1er llarg. Entrada per damunt d' un gran bloc amb desplomet. Desprès adherència, adherència, adherència,.....
2on llarg. Mas de lo mismo, amenitzat amb un desplomet al sortir de la reunió....

segon llarg
3er llarg. Més adherència, peró encara més finet. 6b continu, sense perdó.

tercer llarg

4rt llarg. Travessa a dretes, una mica trencada, per tornar a l' esquerra i afrontar un desplomet, que per a fer més ambient estava mullat, i placa de 6b. Al final, en un diedre fàcil tens un aleje important. Es pot posar alguna cosa. Important cintes llargues i jugar bé amb la doble corda.....
5é llarg. Més placa pero amb cantets per a peus i mans, tampoc us espereu un festival de bústies....Vam posar un alien groc per anar a buscar el primer bolt.
6é llarg. Llarg estrella. Placa amb cantets i alejes...de sobte els bolts desapareixen...has d' anar a buscar un clau mig amagat en unes herbes abans del sostre del 6c. Com que no se on vaig li casco l' alien groc. Arribo al 6c, veus bons peus i bones regletes, encara que petites. Cop de gas i encadenat....rotpunkt a la via, tot de primer. Com a guasa (dic jo) no s' ha canviat la peça que assegurar el pas de sortida....spit amb plaqueta d' alumini en bon estat.

sisé llarg
Sortida cap a la gran feixa amb un llarg de IV amb canalons, molt estètic. T' has de buscar la vida per a muntar reunió. En tot cas cap a l' esquerra es troba una reunió de l' Estimball.
Fem un canvi de reunió i ens plantem al peu dels diedres de sortida de l' Estimball.
La veritat és que vistos de sota imposen.....
1er llarg. placa de IV+ amb un spit i un pitó.
2on llarg. Diedre amb entrada de teòricament 6a...aqui ja se'm van trencar els esquemes...quina feinada. No se si es que la fissura era molla o que ja estava cansat o què, pero aqui vaig tirar en A0 com un campeon...per sort està amb bolts. El tema vindria desprès. La resta del llarg marca V-V+, pero amb sabor d' abans.....tot moll, amb uns microones encastats que es suposa que ja els han tastat...per sort ets pots assegurar bastant bé. Amb la cagarel.la surto a la carrera cap a la penúltima reunió del Somni de Pedra, que es troba a l' esquerra. Així m' estalvio el darrer diedre de l' Estimball, la veritat es que m' ha deixat cuit...Sortim sense problemes per un IV+ (dels d' ara..).

Diedrot de l' Estimball

Ara em penedeixo de no haver fet el darrer llarg.....s' hi haurà de tornar.
Com que som uns clàssics encara tenim la moral de pujar fins al cim del Pollegó Inferior, i disparats cap al cotxe. En 1:15h ja som al mirador.

Vam fer servir l' alien groc per a la Choras, i un tascó mitjà, alien vermell i camalots 1,2 i 3 per als darrers llargs de l' Estimball. I tot el dia amb el paravent posat...i algun moment de rasquilla, quin luxe.

Jordi ha dit...

encara que sembli un intercanvi de cromos... jo també la tinc pendent aquesta! a veure si aquest estiu la puc tatxar també! jejej