dilluns, 22 de febrer del 2010

Ager. Niltina 300m. 6b+

Dissabte, aprofitant la finestra de bon temps que anuncien (ja sembla que estiguem a la Patagonia...), quedo amb el Toni per anar fer una via de trankis a les soleiades parets d' Àger. Des de la darrera vegada que vam sortir que no ha fet res de res de roca...peró, com sempre, es portarà dignament.
Total, que trio la Niltina, que fa temps que tinc ganes de fer.
Aparquem l' auto a l' alçada de la via i directes cap amunt. En un quart ja sóm a peu de via, on improvisem una variant d' entrada, doncs l' original està tota molla...
L1 Entrem per l' esquerra per a evitar el tram mullat. IV+ tranqui.
L2 6b .Llarg amb varietat de pasos...placa, bavaresa, diedre, desplom. Prou guapo i bona roca. La variant de 6b es protegeix bé amb un alien verd. La sortida en desplom amb un C3 a caldo.
L3 Llarg de V de transició per anar al peu del diedre.

L3, encara amb solet
L5 6b. La ressenya deia largo guapo...aixó deu ser quan és sec...vaig flipar als primers metres, on els canto bons estaven gelats (literalment, plens de gel...). Haig de tirar per la placa de cantos desfets de l' esquerra i lluitar el rotpunkt a base de bé, peró acaba sortint. La sortida a la placa també té la seva conya, amb un munt de lajes sospitoses....tal com ho vaig fer li donaria un plus.
L5, fins i tot el parabolt tenia caramells....
L6 6a+. Diedre i placa, amb bona roca. Aliens vermell i gris.
L7 Trepada fins al peu de les plaques finals.
L8 6b+/c. Placa fina, fina. Si t' escaquejes molt a l' esquerra semblava més fàcil..per la placa, que es per on vam tirar, deunidó. Canvi del diedre a placa de roca boníssima, protegit amb un C1, i cap amunt, on abans de la R t' espera un pas curiós...

L8, passat el tram de 6b+, ja sense solet...
 L9 6b+ Placa boníssima i molt fina. Molt guapo.
L10 Resalt final de V i cim...
Caramells per tot arreu

El cim, encara amb una mica de neu

Vam seguir les indicacions del Luichy i vam tirar cap a l' oest per anar cap a la Canal de l' Embut. Ens vam passar l' entrada i vam acabar baixant per la canal del Pas de l' Embut....baixada ràpida i còmode, més que no pas la canal clàssica. Adjunto foto i enllaç d' una web d' excursionisme interesant on descriu molt bé la canal.

La via en general no es cap meravella, als Puntals n' hi ha de més bones i amb més bona roca, peró té trams bastant bonics, i força metres...Les plaques de dalt son excepcionals.
De material vam passar amb el descrit, semafor alien i C1 i C3. Tascons no calen. Molen cintes llargues i bagues sabineres, tot i que la majoria ja compten amb bagues. Vam fer amb 4 horetes de tranquis, aixó si amb una mica de fred...es veu que els únics núvols de Catalunya estaven allà concentrats....

Anònim ha dit...

Bones Marc. Felicitats `per la teva constància. Aquesta vía també la tenía al punt de mira. Em sembla que l'anirem a fer.
Salut i a tibar bou.
Jordi P.

RUMBA TEAM ha dit...

sort vareu tenir, jo em vaig llevar el dia anterior i si que era més semblant a patagonia! una enpolsinada caiguda la mateixa nit i un ben d'allò més gelid ens va donar el bon dia! un altre dia serà.no sempre es pot triar el dia... salut i bones escalades!

marc ha dit...

Merci Jordi, es fa el que es pot (més aviat el que et deixen,...les circumstàncies, s' enten...). Si tens algun dubte de la via, ja ho saps.
Rumbero, sort a mitges, que el meteocat pintava un sol sense cap traça de nuvols, i els pocs que van sortir van ser als puntals...pero ens queixem de vici. Per cert, al vostre blog parlaveu de la pista d' Estall; l' altre dia, tornant de la Cuarentones, feiem petar la xerrada amb un veï de Viacamp, i ens deia que farien un pont fins a Corça...ja veurem
Salut i rumba

Anònim ha dit...

Ei, moltes gràcies per la referència, bones escalades.