dilluns, 26 de gener del 2009

Roca Regina, Postmortem 200m. 6c

Dissabte, tot i el vendaval anunciat, el Feliu i jo quedem per anar a Regina, confiant en que no ens toqui massa l' aire.....
Arribats a Bagasses ja veiem que no fa el millor dia, pero sembla que es podra escalar. Aixo si, em sembla que estarem solets, només trobem uns francesos que van a tibar a bruixes.


A peu de via la cosa no millora, el cel es blau, pero els nuvols enganxats a les Bagasses ens taparan el sol gairebé tot el dia. Sort del goretex, perque damunt corre un airet....


En Feliu comença. Amb la doble corda pot empalmar els dos primers llargs. Ja veiem de que va el tema. Aqui no regalen res. Deu ni do amb el 6a, per no parlar del 6c, i naltros que veniem tot xulos a probar d' encadenar,...toma patada. La qüestió és que es treu els passos, amb una bona volada inclosa. Jo passo amb bastant més "steel" (o A-cero en anglès...). Jo li possaria 7a tranquilament. Aqui les poques ganes de tibar que tenia a peu de via ja s' han esfumat. Ara l' objectiu es anar fent.

segon llarg

Li tiro al tercer llarg, V+ (leasé V o más). Em tocaria tirar l' altre 6c, al 4rt llarg, pero veient com estic convido al Feliu que ho provi. Tampoc triomfa. Osti, tu. Crec que un plus tampoc li faria mal.....

tercer llarg
trepant amb "steel"...

ambiance


al 6c

La meva moral ja esta per terra. Tocava el 6b de desplom. Tira, tira. Aquest si que l' encadena. Jo faig un repós per les poque ganes de lluitar. 6b+ estaria millor. Aqui l' ambiance ja es important. El següent ja passo, que le den. El company empalma el 6a i el primer del V+ de sortida. El 6a encara, pero el V+ te un pas que no es correspon amb el grau. Mínim 6a.

Intentant sortir del 6b

El Feliu em fa treure un punt d' honor i li tiro al darrer llarg. Damunt es fot a caure aigua neu i en pocs segons ja tinc el llarg xop, amb passets d' adherència cap al final. Sort que tot i l' aigua encara hi ha una mica de grip....almenys aquest l' he encadenat.....
nuvols amenaçadors

inici del darrer llarg

La idea inicial era acaba de pujar a Regina per l' aresta Ribes, pero obviament ho hem deixat aquí. Damunt ens ha tocat carregar ferralla per a res. El camí de baixada també estava curiós...
La veritat es que la roca dels primers llargs dona una mica de grima. A partir del tercer, i especialment del quart la cosa ja millora. La part superior és boníssima.
Els spits estan prou bé, pero si penses en aquella roca tova t' agafa mal rotllo.
Amb unes 16 cintes pots empalmar llargs. Millor comptar un plus a tots els llargs.
Amb lo que hi ha hagut encara hem fet prou cosa.....a vore si la propera triomfem més.
Ah, i aquesta me la guardo. Volveré.....

5 comentaris:

Iban Bessa ha dit...

jo la recordo com una de les millors vies que he fet a terradets. a mi regina m'encanta i aquesta via em va fer apretar per sortir-ne dignament (i sense encadenar). si hi tornes que sigui amb el solet i bona temperatura!

Mingo ha dit...

Enhorabona Marc, aquesta l'he vist de sota i em va semblar preciosa, llàstima que 6c és massa per mi. Deu ni do do com ens ho posa el temps per escalar, pluja, neu, vent huracanat i lo proper que? Potser una tormenta de sorra.
Felicitats de nou pq el dia no era per massa floritures

Jordi ha dit...

com molts la tinc a la llista, però tocarà posar-se molt en forma de "cos i ment" per fer-la!
bona piulada!

marc ha dit...

Ivan: Si que es guapa la via, si. I has d' apretar fort, molt més del que sembla només mirant la ressenya...si haura de tornar amb millors condicions (a tots els nivells)
Mingo: Amb 6b escales molta via. Val la pena. Amb el temps encara tenim més o menys sort, de moment...ara, ja tinc ganes de tornar a escalar amb una tèrmica i prou.
Jordi: Jo també feia temps que la tenia a la llista, i si arribo a saber el pa que realment hi donen m' espero una mica més. Apa salut.

Unknown ha dit...

Los caminos del bigwall són laaargos i tenebrosozos!!

Doncs ens haguessim trobat al costat el dissabte pq el sumi i jo navem a fer "la vida en el filo", xo a akest home li ha donat ara per fer de llenyataire... Quina llàstima. Com haurien molat els videos amb "Steel" de costat.

Salut makinon!