dimecres, 6 d’abril del 2011

Montrebei. Estrella Pirata 380m. 7b+

Acurada ressenya Luichy

Ja feia massa temps que la teniem pendent i, finalment, dissabte ho podem arreglar....
Quedem amb el Feliu directament a dormir a l' aparcament de la Fundació, i dissabte ben d' hora en marxa per a començar a escalar cap a un quart de deu.
L1. V+ Guarreria typical. R d' expansions prou cutre...
L2 IV en baixada fins a reunió, encara més cutrilla pero reforçable amb alien groc, al peu d' una fissureta.
L3 6b. Fisureta a assegurar amb aliens i tasconets, pitó, pas xungo de placa, spit i amunt, més fàcil pero dificilment protegible. Important xapar spit i fer el pas per baix.

L4 6c+. Fisura i placa de 6b a protegir (aliens) fins a una placa més fina, peró ben protegida, de 6c+. Tram final fàcil i trencadot

L5 7b+. El Willow ja ens havia advertit que aquest era més aleatori i puta... a fe. Anar fent, peró apretant, fins bastant amunt, on el pas clau fot el Feliu avall; el seu canguro Quechua encara hi va més, peró. (si algú el troba, ja ho sap). Desprès de diversos intents es veu obligat a treure el gantxo. Tret del pas xungo ens surt la resta, que s' ha de dir que es guapo, guapo. Camalot del 1 útil al final del llarg.

Preparant els gats esmolats per al 7b+
Ja en matèria...
L6 6b+. Travessa fàcil peró expo (C2 psicologic). Fisura de 6a neta, placa molt fina de peus i diedre final tieso de 6a. Vam posar una mica de tot....

L7 6b. Fissura d' aspecte ruinós, pero prou sòlida. Millora a partir del passet de 6b. Entrava de tot.

L8 7b+. L' altre llarg dur. Sortida de la r que ja et posa les piles. Al cap de pocs seguros ja em penjo a repossar...durillo, pero molt guapo. Vaig fent en lliure, parant de tant en tant, bé de fet parant bastant...tascó petit útil per a un pas obligat cap al final. Cintes a go-go (vaig haver de fer algun sube-baja...)
Maese Feliu cagant-se en la ferralla que has d' arrosegar als 7b's

L9 7a Sortida de la r (penjada i incomodisima) molt fina. El 7a és més que el pas que indica la ressenya...fins que la fissura no tomba (suposat V+) no pots abaixar la guardia. Roca molt bona. Passem en A1.
Aqui se'ns veu el llautó...

L10 Llarg montrebeià que cedeixo al Feliu...jo i les xemeneies no som gaire amics....només vam veure un dels ponts de roca que marquen. Aliens grans i camalots.

Millor sortir per l' esperó trencat que no per la canal. Cim i cap avall per el camí, prou fressat, que et duu al sender del congost. Important remuntar l' esperó rocós i seguir franquejant al nord. (Fites). 1:30h des de R10 al cotxe.
De material vam dur aliens del negre al taronja i camalots del 1 al 3.5, repetint 1 i 2, peró em sembla que no els vam fer servir (duplicats, s' enten). Tascons mitjans i petits. Ah, i aquest cop si, pedala i ganxo. Per als llargs durs caldràn unes 17 o 18 cintes. Naltros ens vam entretindre bastant als 7b+'s i vam sortir en 10h.
Vam gaudir d' un dia collonut, compartit amb una cordada al Diedre Gris, una a la Cade i uns lolos a la Totxaires...
On és en Wally?

Cordada al Diedre Gris

Per a més referències el Tal iban.....Llegint alguns comentaris sembla que vagis a fer una via als puntals; realment els llargs durs estan molt equipats, peró es que son 7b+....la resta com les modernes del lugar....per a mi segueix sent una via a Montrebei, i apreta....

Iban Bessa ha dit...

ei marc! quina via més bona, eh? i d'escalada dels puntals res de res, apreta bastant i el ferro que hi ha és del tot necessari (pel meu humil nivell...). a mi la guíndola em va anar de conya, i el ganxo i l'estrep!!!

salut màquina!

marc ha dit...

Hola Iban,
si que es bona la via, i apreta, apreta.....m' agradaria veure passar algu per els 7b+ ( mes o menys en lliure) sense tota la ferralla...
Per setmana santa toca stage a les teves terres, si de cas ja et diré.
Apa, salut

Sabrina Martins ha dit...

usted está loco!
Yo quería ser así ... m, pero la falta coraje!