dilluns, 5 de setembre del 2011

Sud del Pedraforca. Via de Tots 485m 6b/Ae

 L' últim dissabte d' agost, un cop van passar les altes temperatures dels darrers dies, vam repetir aquesta via amb l' Alberto. Comença a ser un clàssic aixó de rependre el curs al Pedra.... Jo ja la tenia feta ( tota de segon, en un dels meus múltiples mals dies) i així podria purgar la meva ànima. L' Alberto va tenir l' ocasió de pujar la Pollegó Inferior i de pas obsequiar-se amb una bona pallissa....
Com que hi ha prou literatura a la xarxa respecte a aquesta via, només faré quatre apunts:
-Vam provar l' aproximació tal i com la descriu el Soldevila a les 100millors. Si no teniu 4x4 oblideu-vos de pujar fins al monòlit. La pujada per la canal es d' alló més avorrida, per no parlar de la posterior baixada. En properes visites seguirem aproximant des del refugi, ho tinc meridianament clar.
-La via apreta més del que sembla sobre el paper: aneu-hi amb el grau de V+ (teoricament el màxim obligat), o de 6a i ja explicareu.....
-Vam empalmar els dos primers llargs (com fa tothom) i el tercer i el quart (els originals, una porqueria; millor per la variant). Vam intentar empalmar el llarg els tub d' orgue (molt maco, peró més estètic que altre cosa...) amb la trepada de la diagonal i vaig haver de fer marxa enrera. La part superior la vam fer en tres llargs, V, IV+ i 6a (que tranqui també...), saltant-nos la R que només té un bolt i muntant-la ja a la cresta final.(dos bolts no ressenyats, que no vaig veure, per cert)
-Vam posar tascons petits, aliens del verd al taronja, C1 i C2. Una pedala per al Ae.
-Tot i el solet que feia, la rasca apretava. Sort de la tèrmica i el canguro...
L1+L2. Navegada....

Oju amb el IV+ desplomat...


Anar tant tard té alguna recompensa....

4 comentaris:

Llorenç ha dit...

guapa via!!! per disfrutar unes horetes amb alçada i bona roca.....bons records!

Pietro ha dit...

Totalment d'acord amb el tema dels graus...jo sóc dels que hi vaig anar amb el 6a justet i vaig patir bastant!

Anònim ha dit...

Molt bona vía. La varem fer el Juny i ens va agafar una tempesta a dalt de tot, o sigui que crec que tenim el rècord en el descens. D'acord amb la graduació. Ja em semblava a mi que el IV desplomat era una mica dificil.
Una abraçada.
Jordi P.

marc ha dit...

Amb aquesta minienquesta és confirmen les meves percepcions...
Apa, salut a tots