dilluns, 30 de novembre del 2009

Sant Gervàs. Escaladors en Perill d' Extinció 185m. 7a/A1

Sant Gervàs era un d' aquells racons que feia temps que tenia ganes de visitar. La veritat és que no ens va decebre gens; la pista, l' aproximació, la sol.litut, els trencalòs xiulant per damunt teu.....molt guapo. Sempre havia tingut al cap d' anar a fer l' Antiparques, peró veient que ultimament podem apretar una mica més, i sobretot tenint de company al Fèlix, ens decidim per la Escaladors en Perill d' Extinció, un vion dels Ganxets, sostingut de baix a dalt en el 7a, amb alguna apretada més dura....a més pujem amb els aperturistes que ens "animen" durant la vetllada de la nit anterior amb els seus comentaris i observacions....

La ressenya C. Ganxets
La pista per a 4x4 té el tram més complicat al començament, pero vam poder pujar amb un tot-camí.
La gebrada a la nit va ser prou intensa.....

Deu ni do la Canal de la Maroma...aqui ja acabes d' escalfar les mans. El darrer tram, el del cable, es pot rapelar. L' Albert i el Vicenç hi van deixar una corda fixa; sort, perque aquell cable amb les mans fredes....
Deixem els màsters amb la seva feina i naltros a la nostre. El reparto de llargs ja me n' encarrego jo...

L1. 7a/A1. Comença el Fèlix. Placa fina equipada fins al 7c, que solucionem en un pas d' A1 d' un tasconet del 1. El tram de 7a surt bé, i el de A1 també....

Estudiant el L1

L2. 7a/A0. Més llarg que un dia sense pa....fisura molt guapa, tècnica i pilosa. Prou equipada (peró obligada), a completar amb tascons petits i aliens. Arribo encadenant a l' entrada a la R, que marca 7b/+. Veus els moviments, peró aqui ja vas petadillo. Amb un parell d' A0's surt sense problemes

Entrada a la fisura del L2

Lluitant al fisura del L2

L3. 7a+. Aquest és el llarg més laboriòs. Fisura sostinguda i pràcticament desequipada, pero de bon equipar amb tascons i aliens. El plus diria que el dona la travesa per a canviar de fisura, ben protegida per l' únic parabolt de la tirada,...i sort, perque el Feliu m' obsequia amb una voladeta. Jo de segon també pringo aqui...
El bloc de mitja tirada realment dona yuyu...sobretot havent sentit l' "anècdota" de l' Albert la nit abans....

Acabant el L3
L4. 7a. Desplom amb uns forats increïbles, ull que tallen, seguit d' un tram de cuartelillo i sortida en placa fina. Em falla un peu al sortir del desplom pero encara no se com evito la caiguda. La xapa és aprop, pero encara tenia esperances de fer algun rotpunkt....l' esforç és inútil, per que pringo al no arribar al canto salvador de la sortida a la placa final...Tirada equipada amb alegria. Un c3 protegeix els pasos fàcils fins a la primera xapa, peró crec que es pot posar alguna peça més petita.

Al desplom del L4
L5. 7a/A0. L' altre llarg guerrero...travesa megafina fins a una placa megafina....tot protegit amb parabolts (aqui ja son M10, perque serà?...). El Feliu va fent de xapa a xapa, algun A0, pero sense pedala ni ganxo....peus molt precaris en adherencies de molta fe. La qüestio ara és sortir, que ja fot una rasca important....

Travesa al L5

La placa fina del L5...ja acabem...
L6. 6b+. Aqui encadenem.....El V amaga algun passet més dur i de molt mal protegir. El desplomet de 6b+ està ben assegurat i surt sense problemes. Al tanto amb alguna tele (encara de les de tub)que hi per aquí....
Marxem pitant cap al cotxe, que estem gelats.....
Via molt maca i sobretot sostinguda en el 7a, on's encara hem fet bon paper.... marxem realment satisfets, jo almenys....
Hi vam posar 5:30h i vam fer servir tascons petits i mitjans, aliens, C1 i C3. El C2 no el vam posar i el C3 un cop. Potser val la pena no carregar-lo...valtros mateixos. Un estrep per cordada mola per al pas d' A1 del primer llarg.

Piju ha dit...

Felicitats...Bona via!
A nosaltres també ens va agradar molt, realment ben trobada!
Així que, el Ganxets ja li ha fotut l’ull a un altre línia...?

Mingo ha dit...

FELICITATS Marc

Anònim ha dit...

ei marc,
us vam trobar a faltar al tornar carregats amb els trastos. Només vam poder obrir 2 llargs addicionals. Ja veig que cada dia esteu més forts, passar sense el ganxo ... cal anar convençut.

sí piju, estem preparant-vos més feina, i de moment surt preciosa(amor de madre), un xic més fàcil.

algú sap a qui pertany una estàtica al mur fabulós situat 50 mts a l'est de la canal de la maroma? promet 3 llargs de moviments durs i genials.

més info: l'isaac i company van fer la ROKAINOMENS, diu que molt bona i molt ben oberta

salut i sort. albert. ganxets

marc ha dit...

Osti xec, esteu assedegats de noves vies....jo no he dit res de que estiguessin obrint (pero aixi és, efectiviwonder...)
I la via, realment bona (i dura). Dies abans ja tenia empollada la vostra piada, que sempre ajuda...

GRÀCIES Mingo...

Hola Albert,suposo que al tornar a peu carregats amb la rasca ja no devieu fer tant catxondeo del cotxe....(que cabrooon). Conyes a banda, vam fer uns crits des de dalt de l' Antiparkes, pero no vam obtenir resposta i vam optar per seguir amb el plan A (l cotxe corrents...)llàstima.
El Feliu si algo té és el convenciment....sort d' ell.
A veure si la propera temporada podem disfrutar de la nova via, i prenem nota de l' altre...
Apa doncs, salut i força a la mà per a poder tibar...