dilluns, 17 d’octubre del 2011

Ordesa. Via del SEXtO. 350m. 7a

Divendres a la tarda m' assabento que em toca estrenar-me a Ordesa....amb franquesa, ni el cos, ni sobretot la ment, acompanyen gaire aquests dies. La cosa pinta complicada. Peró bé, ja ens tens dissabte ben d' hora, pero ben d' hora ben d' hora, juntament amb el Vicenç i el Santi, que faran la Somontano, cap amunt. Ja a peu de via m' assetgen els dubtes. L' únic que tinc clar és que el Fèlix haurà de tirar tota la via. El que no tinc tant clar és si tinc ganes de posar-m'hi, ni que sigui de segon...mal "asunto" si a peu de via ja tens ganes de ser a dalt. Als primers llargs vaig molt desmotivat, peró la cosa s' anima una mica a dalt, coincidint amb els llargs més macos i plaqueros. La ganxetotopo aqui.
L1 Peu de via a la vertical del gran sostre. Localitzar la placa taronja evident de la ressenya i amunt. Fàcil fins a les tibades de blocs del 6b.

L2 Per a mi el coco...fàcil fins a la xemeneia que s' encabrona fins a 6c. Naltros duiem el C5 que ens va deixar l' Albert (gràcies de tot cor..) i ens va anar de perles, sobretot tot a mi, que el vaig fer servir per fer un A0 lliscant....El C4 quedava bé més amunt.
L3 Sortida de la r una mica cutre. A l' alçada del bloc sortint la cosa millora.
L4 Comença una escalada més plaquera, amb roca molt bona. El Feliu va tirar massa amunt sortint de la r, saltant-se per dalt el primer pitó. No toqueu gaire el pi.....
L5 Desplomet amb canto i navegada per placa molt bona.

L6 Bombo guapo i més placa en travessa fina.
L7 Sortida panoràmica de la r, placa i tram desplomat on hi ha el pas. El Feliu ho soluciona amb un lance, peró també surt sense fer treure el cor per la boca al company....acte seguit una altre navegada per un festival de gotes d' aigua bonissimes.

L8 Diedret fàcil fins al bolt. Passos tècnics de placa. El Feliu apreta més del compte, amb un altre dinàmic inclòs, peró a mi em surt més fàcil per uns bidits a la dreta. Fins i tot encadeno.
L9 Passaco de bloc no obligat i encara alguna apretadeta en bavaresa més amunt.

En poc més de 7 horetes ja som dalt, on fa poc que ens esperem aquells dos amb el rotpunkt de la Somontano sota el braç....felicitats animalots. No cal dir que el Fèlix també ho va encadenar tot...quilvaparir.
Duiem el material de la ressenya, i segons els Feliu li sobraba. Si jo hagués fet algun llarg de primer, segur que no em sobraria tanta cosa. El C4 i el C5 només els vam fer servir al L2, peró son imprescindibles.
En fi, que no va ser una estrena molt lluïda peró és el que hi ha.....llàstima, perque la via és molt bona i sostinguda.. L' haurem de repetir en condicions òptimes per a disfrutar-la com és mereix.
 Sort de les vistes....

 SAMMM